U principu parkiranje bilo kojeg vozila u garažu ne predstavlja nikakav problem ukoliko je garaža adekvatno izgrađena po propisima koji su potrebni da osiguraju sigurnost čovjeka i vozila u istoj. Međutim zbog ispusnih plinova i velikog broja parking mjesta u javnim garažama može doći i do neželjenih momenata ukoliko izvođaći radova nisu ugradili ispravan projekat. Treba paziti i na to da nisu napravili neki propust kod ugradnje i projekta same ventilacije.
Nažalost svjedoci smo svakodnevnice gdje garažni prostor nije ventilacioni adekvatno uređen pa se zna dogoditi i nesretan slučaj sa smrtnim posljedicama. U večini slučajeva iz tog razloga nije preporućljivo vozilo parkirati u garažu koja nema nikakav ventilacioni otvor.
Sastav autoplina
Tečnom naftnom plinu za široku potrošnju dodaju se materije prepoznatljivog mirisa (npr. etil-merkaptan, organsko jedinjenje koje sadrži sumpor), tako da se veoma male koncentracije plina u zraku mogu namirisati. Maksimalno dozvoljena koncentracija u radnoj okolini iznosi 1800 mgm3, odnosno 1900 mgm3 (za propan, odnosno butan).
S obzirom da je tečni naftni plin teži od zraka, on se skuplja na najnižim mjestima (u slivnicima i sl.) pa se to mora imati u vidu pri projektovanju provjetravanja prostorija gde se može javiti. Iz istog razloga, zabranjeno je parkiranje vozila sa plin-sistemom u podzemnim garažama, a u nadzemnim su za potrebno provjetravanje dovoljna dva otvora iznad poda garaže koja obezbjeđuju prirodnu cirkulacije zraka.
Da li koristit podzemne garaže?
Zbog prenapučenosti stanovništva u većim gradovima rješenje se počelo nalaziti u podzemnim garažama gdje je veliki broj parking mjesta. Po tom principu i mnogi veliki trgovački centri imaju obezbijeðene podzemne garaže za svoje kupce. Povećanjem broja vozila na autoplin pojedine javne garaže u mnogim gradovima uvele su pravila da se vozila na autoplin ne parkiraju u takve objekte.
Razlog vezano za ovo je to što neki nesavjesni vlasnici svojih vozila neodržavaju plinske instalacije uredno servisirane. Time može doći do nenadanog curenja plina, a što u takvim objektima može izazvati neugodne posljedice opasne po život i i imovinu drugih ljudi. Stoga se mnogo ulaže u ventilacione sisteme da bi se izbjegao bilo kakav vid nesreće. Na većini rampi u podzemnim garažama stoji natpis da li je dozvoljeno ili ne parklirati vozilo na tim mjestima. Ukoliko takvih naljepnica nema sigurnosni i ventilacioni sistem je dobar i osigurava vam mogučnost parkinga. U protivnom potražite meko drugo parging mjesto na nadzemnim dijelovima predviđenim za parking vašeg vozila.