U cestovnom prometu koji je danas najdominantniji oblik transporta, prirodni plin zbog svojih karakteristika pri izgaranju u motorima ima bitnu ulogu u zaštiti okoliša. Vozila koja koriste autoplin kao pogonsko gorivo sve više smatraju “eko vozilima” jer bitno smanjuju emisiju stakleničkih plinova te time znatno utiču na poboljšanje kvalitete zraka.
Da bi se sve veći dio populacije postaknuo da koristi alternativna goriva u vlastitim vozilima proizvođači moraju kupcima ponuditi što bolju uslugu. Ona se odnosi na potrošnju goriva, udaljenost koju vozilo može preći s jednim rezervoarom goriva, stanice na kojima se može puniti rezervoar za alternativno gorivo, performanse vozila i sigurnost.
Porast korištenja autoplina kao pogonskog goriva
Karakteristike vozila na alternativni pogon su jedan od značajnijih kriterija u proizvodnji automobila koja će koristiti auto plin. Primjena auto plina za pogon putničkih vozila doživjela je u svijetu porast u posljednjih desetak godina. Preko 1.000.000 vozila u svijetu trenutačno koristi auto plin kao pogonsko gorivo i taj se broj stalno povećava.
Motori na autoplin koji se danas koriste za pogon putničkih vozila predstavljaju u osnovi motore s unutrašnjim izgaranjem. Oni su prilagođeni korištenju prirodnog plina, bilo da se radi o novim motorima koje isporučuju proizvođači, bilo da se radi o naknadnoj prilagodbi motora. Na ugradnju auto plina većina vozača se odlučuje da bi dobro uštedjeli novac koji ulažu u gorivo za svoje auto. Vlasnici koji žele ugraditi autoplin u svoje automobile, trebaju znati da su redovni servisni intervali uglavnom na svakih 10.000 km.
Ugradnja pogona na plin
Plinski pogon može se ugraditi u gotovo sve automobile na benzinski pogon a u novije vrijeme i na dizel-motore. Postoji samo mali broj automobila u koje nije preporučljivo ugraditi auto plin. Da bi mogli koristiti auto plin kao alternativno gorivo, u vozilo je neophodno ugraditi posebnu opremu i instalacije. Ta oprema je izrađena, montirana i ispitana u skladu sa vrlo strogim tehničkim i općim uvjetima. Njihova primjena omogućuje maksimalnu sigurnost pri korištenju.
Korisnici koji voze na autoplin
Motori Japanske proizvodnje nemaju kontinuirano podešavanje zazora ventila pa mogu izgorjeti ako se voze na plin. Italija je najveći korisnik autoplina, slijede Poljska, Nizozemska i Francuska, a značajna potrošnja je prisutna i na prostorima BiH, Hrvatske i Srbije.
Ugradnja autoplina nudi puno prednosti kao npr: potpuno sagorijevanje, duži vijek trajanja katalizatora, ekološki je prihvatljiviji, tiši i mirniji rad motora. Sva vozila koja imaju SUS motor mogu koristi pogon na auto plin a prvi automobil sa SUS motorom proizveden je 1860 god.